Finalizá tus estudios en el Politecnico de Torino

Torino
Se encuentran abiertas las convocatorias para finalizar tus estudios en el marco del Convenio de Doble Titulación con el Politécnico de Torino.

Para presentarse como postulante, el estudiante debe haber completado el 4º año de su carrera de Ingeniería y cumplir con el requerimiento de nivel de idioma de la Universidad de destino.

Para el Politécnico de Torino:

• DOUBLE DEGREE STUDENTS applying for a degree course entirely/partially taught in Italian: IELTS 5 (or IELTS 5.5 for Master of Science in Automotive engineering) or equivalent and Italian language level B1;
  • DOUBLE DEGREE STUDENTS applying for a degree course entirely taught in English: IELTS 5 (or IELTS 5.5 for Master of Science in Automotive engineering) or equivalent.

The complete lists of equivalent certificates or exceptions accepted by Politecnico di Torino are published in our website at the following links:

Consultá la siguiente presentación para más información: